torsdag 15. april 2010

Bayer Contour USB blodsukkerapparat

Jeg har fått meg nytt fancy smancy blodsukkerapparat!

Det kostet massevis av penger (750,- med alt), så nå vet jeg ikke helt om jeg tør legge den rett i medisinvesketingen min. Jeg har nemlig en vesketing som jeg putter alt i; diabetesutstyr, lepomade, ekstra kontaktlinser, minnepenn med siste utkast av masteroppgave, allergi-nesespray, allergipiller, p-piller.

Foreløpig har jeg puttet måleren i den veska som fulgte med. Men jeg har jo ikke noe lyst til å ha den der. For det første er veska, som alle utstyrsvesker som følger gratis med målere, kjeeedelig. Itillegg må jeg da altså huske på to vesker i tillegg til penger, mobil og følingsmat. Det kan bli litt heftig for min lille hjerne. For det tredje tar det jo helt klart opp mye mer plass. Tenkte etterhvert at jeg kunne putte den i en slags sokk, f.eks mobiletui. Det bør funke.

Jeg ble litt skuffa med en gang da det kom i posten, jeg hadde nemlig forestilt meg at det skulle være på størrelse med en minnebrikke, det er den altså ikke. Men den er ikke så stor heller, men litt lang. Teststrimmelesken derimot er stor. Hmfr.

Jeg gleder meg til å ta i bruk alle funksjonene og diabetesnerde meg litt. Diabetesnerding har riktignok aldri vært mi greie før, men når jeg først skal bruke så mye tid og energi på å få ned HBA1c'en min så er morsomme gadgets en motiverende faktor. Itillegg har den mange nyttige funksjoner, og et tilhørende dataprogram som svisj svusj putter alle målingene inn i grafer.

Jeg liker at den ser bra ut (dog ikke like bra som på reklamebildene..), at den har usb-port, jeg liker dataprogrammet som tilhører og jeg liker at jeg kan merke målingene min (før/etter måltid, syk, føler meg ikke bra, aktiv ect.) Jeg skulle ønske jeg kunne legge til egendefinerte merknader. Men, da jeg fikk den igår skal jeg ikke hevde sikkert at det ikke er mulig.. Vi får se hvordan jeg liker den om en måneds tid.

Måleren har sin egen nettside, les mer om den her:
www.bayercontourusb.no

1 kommentar:

  1. Enig at apparatet er dyrt men er fordel å kjøpe det da apparatet husker alle målinger.

    For andre som har tenkt å kjøpe så kjører bayer en rabattkode kampanje ut november hvor du kan få 50% rabatt.

    Fant rabattkoden i et reklame banner men klarer ikke å finne hvor jeg selv fant, men googlet frem en kode på denne siden: Bayer Contour USD Rabattkode

    SvarSlett